Η
Maria Alessandra Mariotti είναι καθηγήτρια στη Διδακτική των Μαθηματικών.
Σπούδασε μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο της Πίζας και εκπόνησε τη διδακτορική
της διατριβή στη μαθηματική εκπαίδευση στο πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ. Διατέλεσε
μέλος ΔΕΠ στο μαθηματικό τμήμα του πανεπιστημίου της Πίζας ως το 2004 και
έκτοτε διατηρεί την ίδια ιδιότητα στο πανεπιστήμιο της Σιένα. Στο πεδίο
της Διδακτικής των Μαθηματικών, το ερευνητικό ενδιαφέρον της αρχικά εστιάστηκε
στη γεωμετρική σκέψη και την απόδειξη. Τα τελευταία χρόνια οι βασικοί αυτοί
άξονες ενοποιήθηκαν με το ζήτημα της εισαγωγής της σύγχρονης τεχνολογίας
στη σχολική πρακτική και το ρόλο της στη μαθηματική παιδεία. Ειδικότερα,
στο διαμεσολαβητικό ρόλο των υπολογιστικών περιβαλλόντων στην προσέγγιση
που διαμορφώνουν οι μαθητές για την θεωρητική σκέψη.
Είναι μέλος έγκυρων διεθνών ερευνητικών οργανισμών, όπως το International
Association on Psychology of Mathematics Education (PME) και το European
Society for the Research in Mathematics Education (ERME). Επί του παρόντος
είναι μέλος της επιστημονικής επιτροπής του ERME και του ICMI (International
Commission on Mathematical Instruction). Επίσης συμμετέχει στις επιτροπές
κρίσης των διεθνών επιστημονικών περιοδικών «Educational Studies in Mathematics»
και «International Journal of Computers for Mathematical Learning», «Recherches
en didactique des mathematiques» (La pense sauvage), και επιμελείται την
ηλεκτρονική έκδοση "Newsletter on Proof": http://www.lettredelapreuve.it
Είναι επιστημονική υπεύθυνος προγραμμάτων σε εθνικό επίπεδο στη χώρα της,
τα οποία υποστηρίζονται από το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και το Υπουργείο
Παιδείας της Ιταλίας, με αντικείμενο την εισαγωγή της σύγχρονης τεχνολογίας
στη σχολική πρακτική. Σε συνεργασία με τους N. Balacheff (Grenoble, FR ),
Muller (Montpellier, FR), και R. Sutherland (Bristol, UK) είναι υπεύθυνη
της ερευνητικής μονάδας της Πίζας, για την εργασία στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα
Information Society Technologies (IST Programme), στο αντικείμενο: «Σχεδιασμός
μίας υβριδικής και αναδυόμενης εκπαιδευτικής κοινωνίας». (“Designing an
hybrid and emergent educational society”).